שביל נועם; טיול קצר בשישי \\ קובי פינקלר

קובי פינקלר No Comments on שביל נועם; טיול קצר בשישי \\ קובי פינקלר

למרות שיום שישי קצר בימי החורף אין כמו לצאת לטיול קליל עם המשפחה והילדים | כתב 'קול חי' קובי פינקלר יצא למסלול קצר וחוויתי במורדות המערביים של הר הכרמל ויצא עם המלצות חמות לחורף הקריר | פינקלר גם כתב וצילם

צילום: קובי פינקלר
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יער חוף הכרמל מכסה את המורדות המערביים של ההר הירוק כל ימות השנה. מדרונות היער, המשתרע על פני כ-10,000 דונם, משקיפים על הנוף המרהיב של מישור חוף הכרמל ושל הים. זהו מקום נפלא לבילוי ולטיול בחיק הטבע, מרחב שבו יער נטע האדם משתלב בעצי חורש ים תיכוני.

עכשיו, ימים אחדים לאחר הגשמים הברוכים, השטח מתכסה בפריחה ססגונית של רקפות, נרקיסים וכרכומים ועוד מיני צמחים רבים. אגב, שביל ישראל חוצה את היער לכל אורכו.

הטיול המוצע, בשביל נועם, סלול בחלקו הדרומי של היער והוא נפרץ לזכרו של נועם בהגון על ידי בני משפחתו, חניכי חוגי סיור ועובדי קק”ל. השביל הינו מעגלי ואורכו כ- 2.2 ק”מ.

ראשית אי אפשר בלי השם בשביל נועם.

בשבת קודש פרשת 'תצווה', י"ג באדר א' תשס"ג נפל נועם  בהאגון בפעילות מבצעית סמוך לדוגית שבחבל עזה, כשהטנק שלו עלה על מטען רב-עוצמה. עם נועם נהרגו שלושת חבריו לצוות הטנק: סמ"ר דורון כהן, סמ"ר איתי מזרחי וסמ"ר אלכסיי בליצקי – פסיפס שלם של עם ישראל.

בני המשפחה כתבו עליו: "זיכרו של נועם חי בקרבנו. יהי רצון שנדע לצמוח ממנו ועימו."

נגיע למשרדי קק"ל הסמוכים למושב כרם מהר"ל. נפנה ימינה בכביש ומגרש החניה פונים מערבה אל רחבה ובה עמודי הוקרה מאבן שקק"ל הציבה לכבוד ידידיה ברחבי העולם. סמוך לרחבה נמצא מעבר-שער בגדר, ומעבר לו מתחיל השביל לעלות במדרון ההר (סימון ירוק). כ-80 מ' הלאה משם מציין שלט עץ גדול את נקודת המוצא לשביל נעם. פשפש להולכי רגל מאפשר חצייה נוחה בגדר הבקר.

השביל תלול בחלקו הראשון אך מתאים בהחלט לטיול משפחות עם מנשא ללא עגלות. במרחק של כ-250 מ' מהכניסה לשביל חוצים דרך רחבה (סימון שחור) וממשיכים היישר לפנים אל תוך החורש.

במרחק כמה צעדים מעבר לדרך הרחבה הציבה קק"ל ספסל נחמד הצופה אל בקעת שי"ר שלמרגלותינו ואל הרכס הגבוה שמצפה עופר נמצא בו. זהו מקום מומלץ למנוחה ולשאיפת הנאה מהיער.

נרקיס

קובי פינקלר

השביל נמשך ביער מעורב בחורש עוד כ-600 מ' ומגיע לעמוד הכוונה של קק"ל המפנה שמאלה. נמשיך לצעוד עוד כ-200 מ' ונגיע לערוץ קטן. כאן אנו פוגשים את סימוני שביל ישראל, ומעתה נעקוב אחריהם במורד הנחל צפונה.

כעבור 5 דקות, מהמפגש עם שביל ישראל, נמצאת פינה נחמדה מעל הערוץ. עצי ברוש ועצי חורש מצלים על רחבה קטנה ובה ספסל "רשמי" וכמה בולי עץ שנועדו אף הם לישיבה. השלט שמוצב במקום מספר שזוהי פינת מנוחה בקעת שי"ר המוקדשת לזכרו של נעם בהגון ("באגי") הי"ד.

מתחתינו, מפל מדרגות מדורג, שגובהו יותר מ-10 מ'. יורדים לאט ובזהירות גם נכדיי הקטנים עשו זאת.

מעט הלאה במורד הערוץ מגיע שביל ישראל לעיקול דרך רחבה. נצעד בדרך שמאלה כ-50 מ' ונפנה ימינה בדרך עפר כ-300 מ' ונגיע בחזרה לרחבת החניה של משרדי קק"ל.

בוויז: חניון משרדי קק"ל שביל ישראל.



0 תגובות